[ES_HEADER_CONTENT]

HOE WERKT RETOURNEREN?

RETURN INFO

Onze retourprocedure

Het kan 5 werkdagen duren voordat wij je retourzending ontvangen van het koeriersbedrijf.

Zodra de retourzending in ons magazijn is ontvangen en verwerkt, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat de restitutie is voltooid. Dit gebeurt meestal 2-3 werkdagen nadat we het geretourneerde artikel van het koeriersbedrijf hebben ontvangen.

Het kan afhankelijk van de gebruikte betaalmethode tot 14 dagen duren voordat het terugbetaalde bedrag wordt bijgeschreven.
JE BESTELLING RETOURNEREN

Online aankopen retourneren

Aankopen die op VANS zijn gedaan, kunnen alleen via onze online retourprocedure worden geretourneerd. Begin nu met je retourzending.

Zo retourneer je een artikel, stap voor stap:

1. De retourzending starten

Als je een account bij ons hebt VANS Family pashouder bent, kun je je aanmelden bij je account en naar het overzicht met bestellingen gaan om het retourproces te starten.

Als je de bestelling als gast hebt geplaatst, klik je op de link Order tracken en voer je het bestelnummer van 8 cijfers en het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor je bestelling in. Klik op de pagina met de details van je bestelling op de knop 'Mijn retourzending beheren'.

2. Je opties selecteren

Om de retouropdracht te voltooien, moet je het volgende doen:
1. Selecteer het artikel dat (of de artikelen die) je wilt retourneren.
2. Selecteer een reden voor de retourzending.
3. Selecteer de retourmethode.

3. Je retourlabel afdrukken

Klik op de bevestigingspagina van de retourzending op de knop 'Retourlabel afdrukken'. Er wordt dan een label gegenereerd dat je moet afdrukken om het artikel (of de artikelen) te retourneren. Neem contact met ons op als je geen toegang hebt tot een printer.

4. Inpakken

Pak de artikelen die je wilt retourneren in. We raden je aan de zak of doos te gebruiken waarin je de artikelen ontvangen hebt om het milieu te besparen. Sluit het pakket goed af en plak het retourlabel er aan de buitenkant op.

Verwijder alle oude verzendlabels, stickers en andere materialen van de buitenkant van de zak of doos of bedek ze volledig.

5. Afgeven bij het koeriersbedrijf

Geef het pakket binnen de openingstijden af bij de door jou gekozen afgeefpunt van voorkeur. Daar wordt het pakket ingescand en opgehaald.

Je ontvangt een bevestiging in je e-mail, inclusief een tracking-nummer.

6. Updates

Je kunt de retourzending tijdens het hele verwerkingsproces volgen.

Je ontvangt meldingen via e-mail wanneer de geretourneerde producten zijn ontvangen, geaccepteerd en verwerkt. Het kan zijn dat dit na ontvangst van je retourzending nog 2-3 werkdagen duurt.

Als er iets mis is met je retourzending (bijvoorbeeld als de producten niet overeenkomen met je bestelling, niet in goede staat zijn geretourneerd enz.), word je daarover via e-mail geïnformeerd. Het kan zelfs zijn dat we een artikel naar je terugsturen.

7. Restitutie

Zodra je retourzending is gecontroleerd en geaccepteerd door ons kwaliteitscontroleteam, starten we de terugbetaling van het bedrag via de door jou gebruikte betaalmethode. Vanaf het moment dat je het pakket afgeeft bij het koeriersbedrijf, kan het tot 14 dagen duren voordat het terugbetaalde bedrag wordt bijgeschreven.

Waar vind ik mijn bestelnummer?

Je kunt het bestelnummer zien in de bestel- of verzendbevestigingsmail die we je hebben gestuurd. Als je een account hebt, kun je inloggen op Mijn account en op Bestellingen klikken om je bestelnummer te vinden.

Waar vind ik het verzendlabel voor gratis retourzendingen?

Voor een gratis retourlabel ga je naar Hoe kan ik een online-aankoop retourneren? en volg je de stappen om een retourzending te boeken. Je krijgt instructies om een retourlabel te genereren en af te drukken.

Help! Ik kan het retourlabel niet afdrukken!

Als je het retourlabel niet kunt afdrukken, neem dan contact met ons op.

Hoe retourneer ik een bestelling die in de winkel is geplaatst maar in de winkel of bij mij thuis wordt afgeleverd?

Artikelen uit de online voorraad die je in een winkel hebt gekocht en die in de winkel of bij jou thuis zijn afgeleverd, kun je ofwel online retourneren ofwel terugbrengen naar de Vans-winkel waar je je aankoop hebt gedaan. Partner- en concessiewinkels vallen hier niet onder.

Wanneer je je aankoop online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Deze online retourzendingen kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van een digitale cadeaukaart waarop onze standaardvoorwaarden voor cadeaukaarten van toepassing zijn.

Als je geen digitale cadeaukaart als vergoeding wilt, breng je retourzending dan terug naar de winkel van aankoop.

Hoe retourneer ik een product dat ik online heb gekocht en in de winkel heb opgehaald?

Online gekochte artikelen die in een winkel worden opgehaald, kunnen worden geretourneerd via onze online retourprocedure. Je kunt hier met je retourzending beginnen.

Hoe retourneer ik een bestelling die ik online heb gereserveerd en in de winkel heb gekocht?

Artikelen die online zijn gereserveerd maar in een winkel zijn gekocht, kunnen alleen in dezelfde winkel worden geretourneerd. Partner- en concessiewinkels vallen hier niet onder.

Waar kan ik de status van mijn retourzending volgen?

E kunt je retourzending en de status ervan volgen vanaf het moment dat je het pakket bij het koeriersbedrijf afgeeft totdat je de terugbetaling ontvangt. Je kunt op de volgende drie manieren naar de tracking-pagina gaan:

  1. Via e-mail. Nadat je de retourzending bij het koeriersbedrijf hebt afgegeven, ontvang je een bevestigingsmail. Deze e-mail bevat een knop waarop je kunt klikken om naar de tracking-pagina te gaan.
  2. Via Order tracken. Klik bovenaan de website op 'Order tracken'. Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Klik wanneer de bestelling wordt weergegeven op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.
  3. Via Mijn account. Als je een geregistreerde klant bent, kun je je aanmelden bij je account. Klik op de bestelling die je hebt geretourneerd en vervolgens op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Heb je de informatie gevonden, maar heb je behoefte aan een toelichting? Ga dan naar Wat betekenen de tracking-pagina en status? voor meer informatie.

Je ontvangt ook een paar updates via e-mail zodat je volledig op de hoogte blijft.

Kan ik mijn retourzending annuleren of opnieuw inplannen?

Ja. Als je van gedachten verandert en de artikelen niet meer wilt retourneren of het ophaalmoment bij je thuis wilt wijzigen, kun je het retourverzoek altijd annuleren als het pakket nog niet aan het koeriersbedrijf is meegegeven.

Ga hiervoor naar de gegevens van de bestelling via een van de volgende opties:

  1. Mijn retourzendingen tracken Klik bovenaan de website op 'Order tracken'. Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Klik wanneer de bestelling wordt weergegeven op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'. of
  2. Mijn account. Als je een geregistreerde klant bent, kun je je aanmelden bij je account. Klik op de bestelling die je hebt geretourneerd en vervolgens op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Selecteer voor beide opties
op de pagina met retourzendingen 'Retourzending annuleren' om de geboekte retourzending te annuleren.

Wil je het ophaalmoment wijzigen? Volg dezelfde stappen in Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?.