RETOURNEREN
 

Verlengde retourtermijn

Om het je wat makkelijker te maken, verlengen we onze retourperiode voor de feestdagen.
Alle artikelen die tussen 15 november 2018 en 31 december 2018 worden aangekocht, kunnen tot 31 januari 2019 worden geretourneerd.
Daarna geldt ons normale retourbeleid weer, voor alle artikelen die vanaf 1 januari 2019 worden aangekocht.

 

Als je niet tevreden bent over de Producten die je ontvangen hebt of als je eenvoudig van gedachten veranderd bent over de aankoop nadat we je je Bevestiging van de Bestelling gemaild hebben, kun je ze terugzenden binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de levering van de Producten en een terugbetaling ontvangen.

Vans Returns

1) Maak een"retouretiket" aan

Ga naar Volg je bestelling, voer je Bestelnummer en klik op ‘maak een retour aan’ (voor aangemelde klanten kun je hier naar je bestelgeschiedenis gaan). Selecteer de artikelen die je wilt retourneren, de favoriete retourmethode  (afgeven bij een afhaalpunt of laten oppikken door een koerier op het voorkeursadres) en selecteer de reden van de retournering. Druk vervolgens het verstrekte etiket af.

Vans Returns

2) Verpak de producten

Verpak de bestelling in de originele doos (er mogen andere dozen gebruikt worden, maar wij moedigen het ten zeerste aan waar mogelijk te recyclen), breng het nieuwe etiket aan en controleer of dit het oorspronkelijke etiket bedekt.

Vans Returns

3) Producten afgeven of aan de koerier overhandigen

Geef je retourpakket af op iedere beschikbare dropoff locatie of wacht tot de koerier het komt oppikken op de voorgestelde datum.

Vans Returns

4) Wacht op de retourbevestiging en de terugbetaling

Je zal een e-mailbevestiging ontvangen als je bestelling correct geretourneerd is naar ons magazijn en de terugbetaling verwerkt is (2-3werkdagen). Mocht je vragen hebben, kijk dan eens bij onze Retour FAQ. Heb je commentaar op ons retourproces, twijfel dan niet en laat het ons weten via contactpagina.

Houd er rekening mee dat: als je bovenstaande procedure niet wilt volgen, staat het je vrij je favoriete retourmethode te kiezen. Houd er rekening mee dat de kosten voor het retourneren van de goederen dan voor jouw rekening zijn en dat jij het risico draagt voor beschadiging of verlies van de goederen tijdens een retournering, tot de goederen ons bereiken.


Herroepingsrecht

Houd er rekening mee dat zolang de Producten in je bezit blijven, je verantwoordelijk ervoor bent ze veilig, beveiligd en in goede staat te bewaren.

Bij een retour omdat je van gedachten veranderd bent (herroepingsrecht), zal je een volledige terugbetaling ontvangen, los van de verzendkosten voor express levering, als je die verzendmethode gekozen had.

Dit is een herroepingsrecht dat je kunt uitoefenen zonder boete en zonder opgave van enige reden.

We erkennen geen herroepingsrecht voor Producten waarvoor je ons om aanpassingen gevraagd hebt (bijvoorbeeld met individuele kleuren, materialen, monogrammen) via onze Custom-functie die hier beschikbaar is.

Custom-producten kunnen natuurlijk wel geretourneerd worden als ze defect zijn.

Wettelijke garantie voor defecte goederen

Naast bovenstaande erkennen we een statutaire garantie van 2 jaar (of een langere periode, die door je plaatselijke wetgeving bepaald kan zijn) voor productfouten. Een product is “defect” als het beschadigd ontvangen wordt of als een fabricage- of materiaalfout optreedt binnen 2 jaar (of een langere periode, die door je plaatselijke wetgeving bepaald kan zijn) na de aankoop. Houd er rekening mee dat Producten die door slijtage beschadigd zijn niet als defect beschouwd worden.

Je kunt defecte Producten terugzenden binnen 2 jaar na ontvangst en een volledige terugbetaling ontvangen met inbegrip van alle verzendkosten, zoals dit van toepassing is.