HOE WERKT RETOURNEREN?

RETURN INFO

Onze retourprocedure

Het kan tot 5 werkdagen duren voordat we je retourzending hebben ontvangen.

Zodra de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat je terugbetaling is verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren.

Het kan tot 14 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening staat, afhankelijk van de betalingsmethode die je hebt gebruikt.
JE BESTELLING RETOURNEREN

Online aankopen retourneren

Aankopen die op VANS zijn gedaan, kunnen alleen via onze online retourprocedure worden geretourneerd. Begin nu met je retourzending.

Zo retourneer je een artikel, stap voor stap:

1. Begin retourzending

Als je een account bij ons hebt of lid bent van Vans Family, log dan in op je account en ga naar je bestelgeschiedenis om de retourprocedure te starten.

Heb je als gast gekocht, klik dan op de link Mijn bestelling volgen, bovenaan elke pagina van onze website. Voer je 8-cijferige bestelnummer in en het e-mailadres dat je bij je bestelling hebt gebruikt om de retourprocedure te starten.

Zodra je op de pagina Bestelgegevens bent, klik je op de ' Knop Mijn retourzending beheren'.

2. Kies je opties
1. Selecteer het artikel dat (of de artikelen die) je wilt retourneren.
2. Selecteer een reden voor de retourzending.
3. Selecteer de retourmethode.

3. Label afdrukken

Op de pagina waar je de retourzending bevestigt klik je op de knop Retourlabel afdrukken. Hiermee maak je het etiket aan dat je moet afdrukken om je artikel(en) terug te sturen.
Neem contact met ons op als je geen printer hebt.

4. Verpakken

Pak de spullen in die je wilt terugsturen. We adviseren je om de zak of doos waarin je je artikel(en) hebt ontvangen ook voor de retourzending te gebruiken. Dat is beter voor het milieu. Sluit de verpakking goed af en plak het retourlabel aan de buitenkant van je pakket.

Zorg ervoor dat alle oude verzendetiketten, stickers en andere materialen aan de buitenkant van de zak of doos zijn verwijderd of afgedekt.

5. Afgeven voor verzending

Geef het pakket binnen de openingstijden af bij het afgeefpunt van je voorkeur. Daar wordt het pakket ingescand en opgehaald. Je ontvangt een bevestiging in je e-mail, inclusief een tracking-nummer.

6. Ontvangstbevestiging

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra we je geretourneerde producten hebben ontvangen, aanvaard en verwerkt. Dit kan tot 2-3 werkdagen duren nadat wij je retourzending hebben ontvangen.

Als er iets mis is met je retourzending (bijv. producten die niet overeenkomen met je aankoop, producten die teruggestuurd worden met een verminderde handelswaarde, enz.), zullen we je via e-mail op de hoogte brengen en misschien zelfs het artikel naar je terugsturen.

7. Terugbetaling

Zodra ons kwaliteitscontroleteam je retourzending heeft nagekeken en goedgekeurd, storten we het bedrag terug via de oorspronkelijke betalingswijze. De hele procedure, vanaf het moment dat je het retourlabel hebt afgedrukt tot het moment dat de terugbetaling op je rekening staat, kan tot 14 dagen duren.

Opmerking: Als je de hierboven beschreven procedure niet wilt volgen, mag je uiteraard zelf je eigen retourmethode kiezen. Houd er wel rekening mee dat, als je artikelen retourneert via een zelfgekozen pakketvervoerder in plaats van gebruik te maken van onze gratis retouroptie, de kosten voor het terugsturen van de producten voor eigen rekening zijn. Je draagt ook zelf het risico van beschadiging of verlies van de producten tijdens een retourzending totdat ze ons bereiken en de retour- en terugbetalingsprocedure kan langer duren.

Waar vind ik mijn bestelnummer?

Je kunt het bestelnummer zien in de bestel- of verzendbevestigingsmail die we je hebben gestuurd. Als je een account hebt, kun je inloggen op Mijn account en op Bestellingen klikken om je bestelnummer te vinden.

Waar vind ik het verzendlabel voor gratis retourzendingen?

Voor een gratis retourlabel ga je naar Hoe retourneer ik een online aankoop? en volg je de stappen om een retourzending te plaatsen. Je krijgt dan de mogelijkheid een retourlabel aan te maken dat je kunt afdrukken.

Help! Ik kan het retourlabel niet afdrukken!

Als je het retourlabel niet kunt afdrukken, neem dan contact met ons op.

Hoe retourneer ik een bestelling die in de winkel is geplaatst maar in de winkel of bij mij thuis wordt afgeleverd?

Artikelen uit de online voorraad die je in een winkel hebt gekocht en die in de winkel of bij jou thuis zijn afgeleverd, kun je ofwel online retourneren ofwel terugbrengen naar de Vans-winkel waar je je aankoop hebt gedaan. Partner- en concessiewinkels vallen hier niet onder.

Wanneer je je aankoop online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Deze online retourzendingen kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van een digitale cadeaukaart waarop onze standaardvoorwaarden voor cadeaukaarten van toepassing zijn.

Als je geen digitale cadeaukaart als vergoeding wilt, breng je retourzending dan terug naar de winkel van aankoop.

Hoe retourneer ik een product dat ik online heb gekocht en in de winkel heb opgehaald?

Online gekochte artikelen die in een winkel worden opgehaald, kunnen worden geretourneerd via onze online retourprocedure. Je kunt hier met je retourzending beginnen.

Hoe retourneer ik een bestelling die ik online heb gereserveerd en in de winkel heb gekocht?

Artikelen die online zijn gereserveerd maar in een winkel zijn gekocht, kunnen alleen in dezelfde winkel worden geretourneerd. Partner- en concessiewinkels vallen hier niet onder.

Waar kan ik de status van mijn retourzending volgen?

Je kunt je retourzending en de status ervan volgen vanaf het moment dat je het pakket bij het koeriersbedrijf afgeeft totdat je de terugbetaling ontvangt. Je kunt op de volgende drie manieren naar de tracking-pagina gaan:

  1. Via e-mail. Nadat je de retourzending bij het koeriersbedrijf hebt afgegeven, ontvang je een bevestigingsmail. Deze e-mail bevat een knop waarop je kunt klikken om naar de tracking-pagina te gaan.
  2. Via Order tracken. Klik bovenaan de website op 'Order tracken'. Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Klik wanneer de bestelling wordt weergegeven op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.
  3. Via Mijn account. Als je een geregistreerde klant bent, kun je je aanmelden bij je account. Klik op de bestelling die je hebt geretourneerd en vervolgens op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.
  4. Heb je de informatie gevonden, maar heb je behoefte aan een toelichting? Ga dan naar Wat betekenen de tracking-pagina en status? voor meer informatie.

    Je ontvangt ook een paar updates via e-mail zodat je volledig op de hoogte blijft.

Kan ik mijn retourzending annuleren of opnieuw inplannen?

Ja. Je kunt je retourmethode op elk moment wijzigen voor je het afgeeft aan een koeriersbedrijf of bij een afgeefpunt inlevert.

Ga hiervoor naar je bestelgegevens via een van de volgende opties:

1. Mijn retourzendingen tracken: Bovenaan de website kun je klikken op 'Order tracken' Voer je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Klik wanneer de bestelling wordt weergegeven op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Of 2: Mijn account. Als je een geregistreerde klant bent, kun je je aanmelden bij je account. Klik op de bestelling die je hebt geretourneerd en vervolgens op de knop 'Mijn retourzendingen beheren'.

Voor beide opties geldt: op de pagina met retourzendingen 'Retourzending annuleren' selecteren om de geboekte retourzending te annuleren.

Wil je het ophaalmoment wijzigen? Volg dezelfde stappen in Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?.Let op: als je de retourmethode wijzigt op de dag dat je pakket thuis opgehaald zou worden, kan de koerier evengoed nog voor de deur staan.